YAZGI Eczanesi
MİNA Eczanesi

Bolu Nöbetçi Eczaneler

YAZGI Eczanesi
Kültür Mah.Yavuz Sk.No:15/A Kültür Mahallesi Sağlık ocağı Karşısı
Tel: 0374 270 25 88
MİNA Eczanesi
Semerkant Mah.Erbayram Sok.No:A/5Bolu (Semerkant Sağlık Ocağı Yanı)
Tel: 0374 217 95 66
Bolu 5 günlük hava tahmini

Bakkal Amca, Bakkal Amca…

Muharrem DEMİREL

14 Temmuz 2019

Şimdi birkaç kelime yazacağız da…

Şunun iyi bilinmesini isterim .

Yazmış olduğumuz yazılarımız da vermiş olduğumuz mesajlar futbolu çok bildiğimizden kaynaklanmıyor.

Hani

Tecrübe denilen şey, hayatta yenilen kazıkların bileşkesidir.”Diye bir söz var ya;

Bizimkisi öyle bir şey işte…

Ya da,

Zaman en iyi öğretmendir.”Gibi.

Bize bu satırları yazdıran da zaten bu!

***

Yeni bir sezona başladık

Ve                                                                      

İki hazırlık maçı yaptık.

Sonuç?

Sonucu yok ki!

Hocam iki maçta da yenildik ya.

İşte işin aslı o değil; hazırlık maçıdır, yenersiniz ya da yenilirsiniz.

İşin aslı şu;

‘Kervan yolda düzülür’ atasözüne uygun hareket ederseniz başta hoca olmak üzere herkesin kafasını da allak bullak edersiniz.

***

Genel hazırlık dönemi önemlidir.

Ve

Bu döneme başlarken,

Yani

İlk antrenmana Bismillah dediğiniz gün, hocanızın eline ilk 11 de oynayacak 7-8 futbolcu vermelisiniz.

Ya geri kalanlar?

Eksik yönleri görüp 2-3 eksiği de zamanla tamamlayabilirsiniz.

Boluspor’ da durum nasıl?

Tam tersi!

İlk 11 de oynayabilecek 2-3 futbolcunuz ya var ya yok.

Yani

7-8 transfer mutlaka yapılacak.

Peki

Hocamız kafasındaki anlayışı sahaya yansıtabilecek bir oyun tarzı için futbolcularımız önce bedensel sonra beyinsel olarak ne zaman hazırlayacak?

Saha içi uyumu nasıl sağlatacak,

Futbolcular hangi zaman aralığında maç kondisyonlarını tamamlayacak.

Zaman yeter mi?

***

Yazımıza başlarken’ Zaman en iyi öğretmendir.’ Demiştik. Bu söz ışığında geçtiğimiz sezon başını hatırlar mısınız lütfen,

Hani

İlk 8 maçtaki yükselme dönemini…

Nedeni ne idi?

Rakiplerimize göre çok kaliteli olmasa da, bozulmamış bir iskelet kadromuz vardı.

Ve

Boluspor uyum dönemini atlatmış ve futbolcular maç kondisyonu kazanmışlardı.

Diğer takımlar ise bu dönemde bocalıyorlardı.

İlerleyen haftalarda ne oldu?

Rakiplerimiz ile eşit seviyeye geldik.

Sonra…

Sonra da,

Duraklama ve gerileme…

***

Yeni sezona yeni ve kariyerli bir hocayla başlıyorsak farklı bir şey bekliyoruz anlamı çıkar.

Ancak

Farklı şey beklemenin yolu, sadece kaliteli hoca getirmekle olmaz.

Önce

O Hocanın eline iyi bir kadro vereceğiz

Ama

Zamanın da…

Sonra

Karşılığını isteyeceğiz.

***

Oynanan iki maçı ve kadroyu gördükten sonra hocamıza, Mahmut Tuncer’in ‘Bakkal Amca’ türküsü üzerinden atıfta bulunarak

‘Bakkal amca bakkal amca (Ne var?)
Yağıyi var mı?  (Var var!)
Uniyi var mı? (Var var!)
Şekeri var mı? (Var var!)
Ne duruyorsun (Ne yapayım?)
Helva yapsana helva yapsana
Helva yapsana vay vay helva yapsana’
Diyebilir miyiz?

                                                                                                     14.07.2019

                                                                                               Muharrem Demirel

 

Yorum yazın
İmlası çok bozuk, büyük harfle yazılan,
Habere değil yorumculara yönelik,
Diğer kişilere hakaret niteliği taşıyan,
Çok kısa ve konuyu zenginleştirmeyen yorumlar KESİNLİKLE YAYIMLANMAYACAKTIR.
Sayfada yer alan yorumlar kişiye ait görüşlerdir. Yapılan yorumlardan sitemiz hiçbir şekilde sorumlu değildir.
Yazarin diğer yazıları
Bolu'nun Instagram Günlüğü
Tüm Instagram Günlüğünü göster

Haberler

Site içi arama